Partnerzy serwisu:
Pasażer

Komunikacja zastępcza na trasie Piła – Krzyż. Przegląd szynobusu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Komunikacja zastępcza na trasie Piła – Krzyż. Przegląd szynobusu
fot. Kudak, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Samorząd województwa wielkopolskiego twierdzi, że sytuacja dotycząca dostępności taboru spalinowego w regionie jest dobra. Koleje Wielkopolskie muszą zastępować swoje kursy autobusami jedynie incydentalnie. Polregio wprowadziło jednak na jednej trasie takie rozwiązanie na okres do końca marca.

Polscy przewoźnicy borykają się w ostatnim czasie z problemem niskiej dostępności taboru przeznaczonego do obsługi linii niezelektryfikowanych. Dotyczy to zwłaszcza Kolei Mazowieckich, które musiały zastąpić część kursów na trasie Ostrołęka – Chorzele, a potem Płock – Sierpc i Nasielsk – Sierpc, autobusami. Podobne komplikacje czekają też na pasażerów Polregio w województwach lubuskim i opolskim. Udało się zaś rozwiązać przejściowe problemy w regionie świętokrzyskim.

W zeszłym tygodniu Polregio poinformowało nas, że poza województwami lubuskim i opolskim nie ma problemów z obsługą linii niezelektryfikowanych. Przewoźnik zamieścił jednak na swojej stronie internetowej komunikat, zgodnie z którym od 23 lutego do końca marca zastąpione autobusami są dwie pary kursów na trasie z Krzyża do Piły Głównej w województwie wielkopolskim. Zmiany w rozkładzie jazdy wprowadzone na linii nr 203 są tłumaczone przyczynami technicznymi.

Trwa przegląd dłuższego RegioTrampa

Występowanie utrudnień potwierdził teraz organizator połączeń. – W związku z pracami przeglądowymi na poziomie P3 pojazdu SA108 autobusowa komunikacja zastępcza realizowana jest na trasie z Piły do Krzyża obsługiwanej przez Polregio – wskazał Departament Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Na pozostałych liniach finansowanych przez marszałka autobusy zastępcze pojawiają się zaś jedynie incydentalnie.

Region przypomniał, że pozostaje on właścicielem pojazdów spalinowych wykorzystywanych przez Polregio i Koleje Wielkopolskie, a KW dysponują poza tym także jednostkami hybrydowymi o napędzie elektryczno-spalinowym. Zgodnie z umowami dzierżawy taboru wojewódzkiego przeglądy niższych poziomów są prowadzone przez operatorów, a naprawy poziomu P4 i P5są zlecane w drodze przetargu przez UMWW. – Na chwilę obecną nie odnotowujemy problemów z dostępnością części zamiennych do pojazdów spalinowych, a przeglądy i naprawy są wykonywane zgodnie z przyjętym harmonogramem – deklaruje samorząd. Odróżnia to sytuację taborową w Wielkopolsce od notowanej w części województw, w których operatorzy i organizatorzy zwracają uwagę na wydłużenie czasu trwania wszelkich robót i dostaw.

KW radzi sobie dobrze

– Aktualna sytuacja spółki KW pozwala na realizację rozkładu jazdy zgodnie z założonym planem – podkreśla Departament Transportu UMWW. Spółka pozostaje własnością samorządu wojewódzkiego. Zachowana rezerwa taborowa jest jednak stosunkowo niewielka, bo wynosi od jednego do trzech pojazdów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Przewoźnicy chcą nowych lokomotyw spalinowych. Ale nikt ich nie buduje

Tabor i technika

Przewoźnicy chcą nowych lokomotyw spalinowych. Ale nikt ich nie buduje

Michał Szymajda 14 marca 2024

Łódź: Wreszcie wracają tramwaje na Doły. Pojadą tam dwie linie

Zintegrowany transport

MPK Poznań wysyła na naprawy pierwsze Bety

Zintegrowany transport

MPK Poznań wysyła na naprawy pierwsze Bety

Jakub Rösler 14 marca 2024

Zobacz również:

Wielkopolska uruchomi nowe połączenia w aglomeracji Poznania

Pasażer

Wielkopolska uruchomi nowe połączenia w aglomeracji Poznania

Jakub Rösler 11 września 2023

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Przewoźnicy chcą nowych lokomotyw spalinowych. Ale nikt ich nie buduje

Tabor i technika

Przewoźnicy chcą nowych lokomotyw spalinowych. Ale nikt ich nie buduje

Michał Szymajda 14 marca 2024

Łódź: Wreszcie wracają tramwaje na Doły. Pojadą tam dwie linie

Zintegrowany transport

MPK Poznań wysyła na naprawy pierwsze Bety

Zintegrowany transport

MPK Poznań wysyła na naprawy pierwsze Bety

Jakub Rösler 14 marca 2024

Zobacz również:

Wielkopolska uruchomi nowe połączenia w aglomeracji Poznania

Pasażer

Wielkopolska uruchomi nowe połączenia w aglomeracji Poznania

Jakub Rösler 11 września 2023

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5